lørdag 7. mai 2011

Mannen og kvinnen


Samtale mellom en mann og en kvinne en sen ettermiddag i en stue. Barna leker i hagen. Kvinnen sitter ved spisestuebordet og taster i vei. Mannen sitter i sofaen med sin "pondus" og leser avisen.

M - Du skrive fælt hører jeg.
K - Stemmer det. Har mye på hjertet skjønner du.
M - Du og den bloggingen. Sier han lettere oppgitt.
K - Ja, hva med den?
M - Du bruker en del tid på det. Hva er vitsen?
K - Det er hyggelig og artig. Jeg prater med damer der ute.
M - Prater med damer? Men du er jo helt stille. Du sitter jo som om du er i transe, det ligner ikke deg, transetilværelse altså.
K - Jeg er på nett med bloggedamer, likesinnede.  I blogglandia er det flust av sånne kreative damer med samme interesse som meg.
M - Hm. Kreative damer som digger 70-tallssengetøy?
K - Stemmer det.
M - Men hva gjør du nå?! Tar du bilde av deg selv når du skriver på tastaturet og når holder i den musa?!
K - Ja, stemmer det. Jeg prøver meg frem med kameraet skjønner du. Nå prøver jeg meg med motivet: "hender som skriver."  Eller "rød lakk over tastatur" . Leker meg med overskrifter også skal jeg si deg. Jeg tenker det kan være et artig innlegg. 
M - Hender-som-skriver-med-lakkerte- negler? Artig innlegg! Du M, hvem tror du er interessert i det?
K  - Det kan jo være mange det. Det er jo kreativt da. Men du, ikke forstyrr. Jeg skal snart publisere innlegget.

Sånn gikk samtalen mellom han og henne, det vil si  meg og mannen i huset. Vi er mye enig han og jeg, men ikke om bloggtekster, blogginteresser og sånt.  

Det er helt greit. Synes faktisk at det er litt morsomt. Det er fint om vi kan forundre og beundre hverandre. Jeg tror kanskje han synes det er litt "beundringsverdig" at det virkelig går an å skrive en historie om underlige ting som nettopp nylakkerte negler på en lørdag ettermiddag.

I anledning rødlakkerte negler har jeg spraylakkert den gamle blomsterkassen signal rød. Uff, litt metafor når jeg tenker etter: Det vil gå i rødt i tiden fremover...rødt er sprøtt, og ut mai vil tilværelsen være hektisk rød og sprø!


 







3 kommentarer:

  1. Hi,hi...her kjenner jeg meg mistenkelig igjen...en viss mann i huset her kunne ha sagt det samme, men si bare til denne mannen M at Jeg er veeeeeldig interessert...hi,hi...ha en glad søndag, klem Wilhelmine

    SvarSlett
  2. Herlig innlegg. Og (dessverre?) til å kjenne seg igjen i. Men egentlig er det vel bra at en ikke er helt like.

    SvarSlett
  3. Hehe, morsom tekst!!
    Her i huset var det faktisk min mann som foreslo for lenge siden at jeg burde begynne å blogge... Kanskje fordi han skulle slippe å bli lastet med alt snakket om interiør....??? Jaja, mannfolk er jo ganske rare på sine måter. Jeg mener f.eks. at bil kun er et fremkomstmiddel, men det er visst så mye mer... :)
    Blomsterkassa ble jo kjempestilig!!!! Artig med farger!

    SvarSlett