fredag 10. juni 2011

Barneseng



Datteren og jeg delte rom. Lenge vurderte jeg å dele rommet i to. Sovekrok til mor og jenterom til datteren. Så langt kom jeg ikke. Jeg syntes det var så koselig å dele rom med datteren som alltid sov godt gjennom hele natten.

Det skal være sagt, vi hadde det aldri så ryddig som her. Bildet ble tatt like før visning. Datteren hadde mange leker. Når lekene var ryddet unna gulvet lå de i rullebokser under sengen. Spill og bøker lå i kommoden. Dukker, bamser, koppstell og andre fargerike småting hadde sin plass i en stor bokhylle der den gamle stolen står.

Gyngehesten var min pynteleke i stuen - som en nostalgisk leketøyeffekt fikk hesten stå under vinduet.

- Jeg vil ikke ha ryddig rom! Jeg vil rote og leke!
- Ja da, slapp av. Vær nå grei jente og smil til mamma da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar