tirsdag 14. juni 2011

Blå kommode


Jeg har mange kommoder i huset. Samtlige rom i huset har en kommode. Jeg er veldig glad i denne type møbel, rett og slett fordi de er praktiske.  Skuffene kan romme rot og skrot, og toppen av kommoden er alltid et yndet sted for mine små og store stilleben – eller stabler av bøker, aviser og blader. Lille sønnen har fått blå kommode i sin sovekrok.  Det beste med denne, er at skuffene er litt tunge og trege å trekke ut. Derfor er det ikke så lett for en liten nysgjerrig gutt å trekke ut skuffene og rote ut alt hva den måtte innholde. Altså, suveren ”barnesikring”!
På blå kommode sitter Curious George, en av mine gode venner fra 70-tallet. Nå, etter mange år bortgjemt i en kommodeskuff  - riktignok hos min gamle mor - får han endelig leke igjen. Guttene har funnet hverandre, men kommodeskuffene får de ikke undersøkt  - til de nysgjerrige guttenes store frustrasjon.

2 kommentarer:

  1. Hei Nøtteskrika
    Herlig kommode og blått er så hjemmekoselig på et vis! Så ser jeg jo en flott Jac Jacobsen lampe der på kommoden også og finfint vatteppe. Tusen takk for mailen, svarer deg i løpet av dagen jeg.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Nydelig vatteppe og lampe, ja, også kommode da;)) Klem Wilhelmine

    SvarSlett