torsdag 16. juni 2011

Malingsslitt


Prosjektene står i kø her i huset. Det gjør ikke noe, da trenger jeg ikke å engste meg for lediggang, som min gamle far (anno 1918) sa var "roten til alt ondt". Det var en av moralsetningene jeg fikk høre mange ganger da jeg var liten. Også at; "Det er bare å stå på. Ikke gi deg". Til tider kunne det være litt slitsomt og jeg synes også det er slitsomt å alltid stå på! Men sånn er det vel for de fleste av oss.

En av prioriteringsoppgavene her i huset er murpussen på husets fasade. Den må vi stå på med i sommer. I løpet av de tre årene vi har bodd i huset har den blitt temmelig malingsslitt! Forrige eiere har ikke gjort grundig nok murarbeid, litt ergelig. Nå må vi derfor snakke med en murmester for råd og veiledning. Enn så lenge prøver jeg å forholde meg positivt til malingsslitte vegger og utemøbler - det går på et vis, med stillebenblikket på.

2 kommentarer:

  1. her er det også utvendig oppussing på gang. Greit å gjøre så huset ikke detter fra hverandre... Her må både kledning og vinduer av... En jobb vi har satt til 4 år, et år pr vegg. Vi er nå på år nr 2.
    Mamma sa alltid: ønsk i den ene handa, drit i den andre. Så kan du se hvem som først blir full... Og folk mener enebarn er bortskjemte... Hehe!

    Ha en fin helg!!! :)

    SvarSlett
  2. Av og til er lediggang bare av det gode, tenker jeg. Men for meget av det gode, så blir det ikke mye gjort. Vi har kjempeprosjekt i sommer, vi skal pusse opp kjøkken huset i skogen, og dessuten må vi rydde opp i jordkjelleren, for der har det gått ras! Så det blir tre uker med jobbing i juli!

    SvarSlett