torsdag 7. juli 2011

Tid og sted


Min eldste vattskatt og favorittbilde

Soverommet er stedet i huset som gjøres klar til tapetsering av meg  - som aldri har tapetsert før. Vel, det er egentlig ikke helt sant. Jeg har prøvd meg litt med tapetsering i et av mine gamle klesskap. Nå skal jeg komme ut av skapet og prøve meg på veggen. Bare jeg ikke møter veggen med prosjektet. Sant skal skrives jeg har flere prosjekter gående på en og samme gang. Jeg har det med å bare å begynne på noe, uten å tenke på at ting tar tid. Jeg lærer aldri det. Jeg  rett og slett bare setter i gang.  
Når det gjelder prosjekt; tapetsering, som jeg har så inderlig lyst til å bli god på, må jeg  begynne et sted.  Jeg må ha øvelse-vegg. På dette rommet har vi aldri besøk annet enn hybelkaniner. Det gjør derfor ingen verdens ting om jeg gjør noen nybegynner tabber med tapetseringen. Det er bare jeg som ser blemmene!

Jeg har forresten lært; øvelse gjør mester. Det er derfor bare å prøve-feile-prøve-feile til det blir perfekt. Jeg er glad jeg har den innstillingen – selv om ikke mannen i huset har det på mine vegne. Han er redd det blir kostbart. Men jeg har sagt til mannen, tapetseringen, det tar jeg på mitt budsjett. Det var greit for ham. Da er det bare å sette i gang! Men så var det dette med grunnarbeidet først.... ting tar tid.

2 kommentarer:

  1. Hei - jeg har stor tro på at du klarer dette helt fint, jeg - og så blir det sikkert et nydelig rom etterpå - når du er ferdig:)

    Ha en god sommer - klem fra Bente.

    SvarSlett
  2. Fint bilde! Gleder meg til å se resultatet. Lykke til, kjære du.

    SvarSlett