tirsdag 23. august 2011

Beste køb i Køben


Er dette herlige baderomsskapet til 20 danske kroner! Jeg var overlykkelig da jeg så det på fortauet blant andre ting i en bruktbutikk som hadde fått store vannskader i kjelleren. Butikkdamen måtte  kvitte seg med en del saker og ting  – til suverene priser -  rett og slett  for å få ordnet opp en i kaotisk, fuktig kjeller. Han jeg bor sammen med – mannen i huset som jeg liker å kalle ham – fikk jo bakoversveis da han skjønte på meg at dette anså jeg som et kupp av en vintageting, og skapet skulle for enhver pris bli med hjem til oss. Da jeg kom med min forklaring på hvordan jeg skulle stappe det pent ned i kofferten, pakke glassdørene og hyllene inn i vintagesengetøyet som jeg hadde kjøpt på Husflid, konkluderte han med at jeg var blitt ”gal”. He, he, de gærne har det godt! Sa jeg da. Eneste utfordring nå er hvor skal jeg plassere det? Det bør opp på veggen, men på den best egnede baderomsveggen har jeg allerede et gammelt medisinskap. Vel, jeg får gjøre mine vurderinger. En annen ting ved tingen; skal jeg male det i samme lillafarge? Eller male det opp i originalfargen som jeg kan se - under malingslagene - er kitthvit? Er litt fristet til å male det i helblank kitthvit farge, eventuelt i den grønne fargen som var mye brukt på 30-40 tallet. Tiden får vise hva jeg gjør, men det vil nok - i likhet med mine andre prosjekter - ta litt tid.

 

4 kommentarer:

  1. Det er jo bare helt fantastisk fint, digger den lilla fargen;))

    SvarSlett
  2. Kjempefint, men jeg hadde nok gått for enten kvitt eller grønt. Mitt hjerte banker ikke for lilla, jeg hadde slike lilla vegger på hybelen min i tre år, og det ble liksom nok

    SvarSlett
  3. Det var fint, M!!! Verdt å drasse på. Kjempefin fargeklatt. Blir glad av å se det.

    SvarSlett
  4. Heisan Nøtteskrika
    Du er slettes ikke gal, bare fargerik og morsom! Tenk å ha en traurig, grå samboer... nei, D må bare prise seg lykkelig! Herlig, herlig skap, du har min fulle støtte! Glad dag til deg, mann og barn!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett