mandag 19. desember 2011

Jul i buret


I disse dager har jeg til og med rigget til jul i buret for lille klesklypefugl. Kan jo ikke annet enn å smile av meg selv. Jeg finner på mye rart, innrømmer det. Men vil gjøre det klart; dette er ingen metafor. Jeg føler meg ikke innestengt altså. Jeg er heldig, jeg kan flakse dit jeg vil. Føler meg igrunnen fri som fuglen. Selv om jobb og tidsklemma tar litt innersvingen. Men jeg mestrer det også, synes jeg selv da. Selv om ikke vinduene, tak og vegger er vasket og sølvet er pusset. Men jeg er så heldig at jeg har en frigjort holdning til det, og jeg konkluderer; takk og pris for det! Jeg liker å være fri som fuglen. Derfor stresser jeg ikke mye til jul med alt det tradisjonelle. Litt blir det jo; som å skrive julekort. Og de må postlegges så fort som mulig. Synd jeg ikke har en brevdue tilgjengelig.  

1 kommentar:

  1. Hei :) Jeg liker din holdning til julen . Ikke noe vits i å stresse ;) Vaske kan vi gjøre siden. Det viktigste er jo at dem i rundt deg koser seg, og at du ikke er som ei "vaskefille" når jula kommer ;) Likte det buret med fugl og "egenpimpa" julekule :)

    Ønsker deg en flott dag :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett