onsdag 18. januar 2012

Fargerik slagmark






Her kommer frydefulle øyeblikk fra vår daglige slagmark. Jeg må innrømme at jeg synes det er fantastisk å se Lille Figur har hyggelige lekestunder, selv om det resulterer i nettopp en slagmark på stuegulvet som vi alle må forholde oss til. Lille Figur elsker å leke Kaptein Sabeltann, bruke alle sine krefter til å slå med hammeren og rote rundt med brannbil, bøker, legoklosser, biler, ballonger og hoppe i 50-tallssofaen. De gamle, ærverdige møblene rundt han, tenker nok sitt.
- Ja, ja, det var annerledes i vår ungdom. Den gang da, det var tider det.
Eller kanskje de synes det er fantastisk morsomt å være vitne til den lille guttens lek på en fargerik slagmark.

Om noen lurer på hva slag frisør Lille Figur har vært hos, kan jeg si: det er ingen frisør, det er meg. Dette er husmorklipp med en litt sløv kjøkkenskuffsaks. Jeg har praktisert samme klippemetode som  hans farmor praktiserte på sin eldste sønn. Men farmor var nok litt stødigere på hånda? Eller satt sønnen skrekkslagen da hun holdt på? Det må jeg spørre henne om. Er han ikke søt, mannen jeg deler livet mitt med? Han er så god der han sitter som skeptisk to åring. Kan ikke annet enn å smile, humre litt. Det er så morsomt å se den myndige, saklige mannen som en yndig liten gutt.

3 kommentarer:

  1. Hi, hi...kjenner meg igjen...jeg klippet jentene mine når de var små...det gjør jeg ennå faktisk. Stakkars, de har liksom aldri fått sveiset seg opp, nå som de kan bestemme selv hender det ofte at de ber meg ta frem saks og stusse pannelugg og tupper;)) Søte lille gutten din, ser ut som om han er så flink til å leke, det er gull! Klem NIna

    SvarSlett
  2. Ja, det er vel med gulvet ditt som det var (hm er) mange ganger, jeg får stadig assosiasjoner til Millom bakkar og berg utmed havet. Der finst denne strofa: .....det var ruskut å leggja utpå! Slik skal kjøkkengulv være, eller stuegulv, når det er barn som bor der. En fin liten tass! Og det var mannen din også!

    SvarSlett
  3. morsomt... jeg også klippet lillegutten min en stund, men nå er han så stor at han foretrekker en mer profesjonell klipp... hehe!! Fint å se at det ikke bare er her hjemme at det "flyter" litt på stuegulvet....

    SvarSlett