onsdag 28. mars 2012

Herr Panto


En herremann ved navn Panto har flyttet ned i stuen. Han kommer fra andreetasje hvor han har stått i lange tider, i noen år faktisk når jeg tenker etter, han  har hatt ansvar for leselyset på soverommet. Nå vil jeg ha han i sofakroken og der skal han sannelig få bli. Han gjør seg der han står; stram og fin og sørger for leselyset.

Herr Panto er designet av Verner Panton og lampen kjøpte min virkelige herremann for noen år siden - av alle ting i en butikk i Sandefjord som solgte senger, madrasser og sengetøy. Herr Panto (som er merket model PANTO) er kanskje ment å lyse opp senger? Vel, han har gjort sitt på soverommet. Nå får han trå til i sofakroken. 


Herr Panto gir godt lys. Jeg trenger det når jeg skal gyve løs på stablen aviser som har samlet seg opp etter dager med null tid til å fordype seg i "blekka".

6 kommentarer:

  1. Hei på deg;) Sofaen er bare helt FANTASTISK!!! Lampen passet så fint ved siden av den. Tror jeg har blitt rammet av vårslapphet jeg, null energi...blir godt med påske og noen fridager snart. Ha en fin kveld videre med herr Panto. klem W

    SvarSlett
  2. Heisan Nøtteskrika
    Jeg kan veldig godt like Herr Panto!
    Han kler stua deres!
    Sees i morgen, her er det legging av unge karer.
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. En stram herremann, som passer myyyye bedre i stua, det er jeg helt sikker på. Fin sofa, jeg liker sofaer med fasong på, ikke sånne moderne flytebrygger..

    SvarSlett
  4. Nydelig sofa du viser oss, en sånn en kan jeg tenke meg å ha i stua:) Vil gjerne nytte ut den vi overtok etter mamma da hun flytta:) Fin lampe også, Verner Panton har jo designa så mye fint:) Liker blåveisbildet ditt veldsig godt:) har ikke sett sorten her i Trøndelag ennå:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  5. Stas-kar. Likte den veldig godt, og synes virkelig at han fortjener å få lyse opp stuen, både når han er på og av ;)

    SvarSlett
  6. Fine Panto! En Panto hadde også fint kunne få lov til å komme inn til meg også. Staselig som han er!

    SvarSlett