mandag 14. mai 2012

Vintagebunad


På lørdag var vi i konfirmasjon. I den anledning var det å finne frem finstasen; bunadstasen. Jeg var kledd i min Vestfoldbunad. Datteren i vintage-bunad. Min bunad som jeg brukt tidlig på 80-tallet. Ikke ekte, men fake, kjøpt i en av byens litt dyre barnebutikker som fremdeles eksisterer og som er like gammel som bunaden, det vil si over tretti år.

Det er så hyggelig at datteren bruker min bunad. Hun brukte den i fjor, bruker den i år og jeg håper den vil passe neste år. Når hun selv skal stå til konfirmasjon om fire år kan mor (jeg altså) love henne ekte husflidsvare. Da henger nok vintagebunaden i skapet og venter på å bli brukt av kanskje barnebarn - når de kommer om femten, tyve, femogtyve år.   

2 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Kjempesøt bunad, gøy når du har brukt den selv
    :-)
    Svigermora mi er fantastisk flink til å sy bunader, så hun har sydd til begge ungene fra den førsta 17. mai ungene opplevde. Fine kopier av vest-agder bunader. Har flere jente- og guttebunader pakket ned som venter på barnebarn....
    Fikk selv bunad fra svigers til 30-årsdagen:-)))
    Fin kveld og 17.mai til deg!! Prøver å psyke meg opp til å stryke bunadsskjorter.....

    Klem Siri:-))))

    SvarSlett
  2. Så fin bunad :D og veldig moro at du har brukt den selv.
    Elsker sånt jeg <3

    SvarSlett