tirsdag 3. juli 2012

Undulater



To søte undulater bor en av byens farvehandlere. Jeg liker stå godt undulater, rett og slett fordi min søter og jeg hadde en undulat som barn. Den het Julle. Julle fikk det navnet fordi vi fikk han til jul. Han var en trivelig fugl som vi hadde noen år.
Her om dagen var jeg innom farvehandelen for å kjøpe maling, jeg måtte jeg ta bilde av undulatene for å vise barna mine hvor fine de er der de sitter i buret mot rosa vegg.  Da jeg kom hjem hadde mannen kjøpt ballonger til sønnen. Ballonger er favorittlekene til Lille Figur. Pussig nok hadde han kjøpt ballonger som ligner på fugler. Mannen vet at jeg ønsker meg fugl. Han vet at jeg vil ta i bruk det utrolig fine 50-talls buret med frøskåler i porselen - et loppekuppbur gjort for noen år siden, og det står og  venter på en søt undulat. Men han blånekter meg fugl. Han synes nemlig det er nok kvitter som det er i heimen og han mumlet noe i skjegget om at jeg får nøye meg med ballonger som ligner på fugler.  Grrrrrrr. Jeg vil ha fugl! De andre kan leke med ballonger.

1 kommentar:

  1. Jeg lurer på at det er noe som går jeg, en farang, som gjør at vi plutselig skriver om undulater. For alt vi vet kan det sitte hundrevis av bloggere i denne stund og skrive om undulater. http://bombalablabla.blogspot.no/2012/07/fly-en-liten-blafugl.html

    SvarSlett