fredag 24. august 2012

Man tager hva man haver...


Man tager hva man haver i et interiør, som gammel tapet når man har glemt å kjøpe inn bokbind. Plutselig var skolehverdagen her med sitt tempo og krav. Noen ganger glemmer jeg hva som kreves av mor til skolebarnet; som å sette bind på bøkene. I går kveld måtte jeg derfor ty til en gammel tapetrull jeg har liggende. Dette er ikke vintagetapet, men derimot en rull (av flere ruller som nå står på loftet) som jeg kjøpte for tolv år siden.Den gangen  likte jeg den gammeldagse looken godt og tapeten ble kjøpt til et soverom vi  tapetserte. Et soverom som var i det første huset jeg eide, et murhus anno 1903. Fargen synes jeg fortsatt er fin; "hudfarge", som i tillegg har fått sin renessanse i disse interiørdager. Og datteren er takk og pris fornøyd med bokbindet. Hun synes også det er fint at mor setter gammel tapet på bøkene. 

Selv gleder meg til å lese bøkene til sjetteklassingen.  Historie var og  er mitt favorittfag!  

2 kommentarer:

  1. Dette er da bare kjempefint:) Her i huset har vi alltid brukt gråpapir, kjøpte en rull for mange år siden....det er mye igjen på den ennå:)
    Så artig jenta deres liker tapet på bøker:)
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  2. Herlig med alternativt bokbind:) Her gikk det mye i gråpapir og hestepapir!

    Ha en fin helg - klem fra Bente:)

    SvarSlett