lørdag 18. august 2012

På plass







Da er vi på plass. På plass i den gammel villaen og i dens herlige hage. Her kan vi sitte uansett sommervær. Hagen har mange fine uteplasser; utestue, ballkong og fine plasser under frukttrærne. I dag har jeg lest dagens aviser under epletreet. Selv om ikke solen skinte var det fint under treet og skydekket. Etter dagens nyheter brettet jeg opp ermene og begynte luking og rydding av nedfallsfrukt. Det er nok å gjøre her vi har kommet. Men akk, så lystbetont! Dette er givende arbeid. Og etter dager med hvile - grunnet den store flyttesjauen - er jeg motivert til tusan og gleder meg til å gyve løs på tak, vegger og gulv som skal males og ugress som skal lukes. Og her, i dette huset håper jeg vi kan bo til vi blir like gamle som huset selv. Nemlig 89 år gammel.

5 kommentarer:

  1. Hei du, lenge siden jeg har gitt lyd fra meg! Hagen ser fantastisk ut! Og jeg husker den deilige følelsen det er når man har kommet på plass på nytt sted. Mye å gjøre, men ikke lenger så veldig hast! Nyt det! Klem fra Anne.

    SvarSlett
  2. Hei hei!

    Kjekt å føle at man er på plass etter flytting. Det er litt av en alder på huset. Håper det gir dere masse glede :)

    SvarSlett
  3. Heisan kjære Nøtteskrika
    Aj,aj hagen ser såååå fin ut og så herlig å sitte under treet der med rykende ferske nyheter og kaffe. Fantastiske blomster er det der også. Det er så spennende å se hva slags blomster og vekster som dukker opp i en ny hage.
    Håper dere får pustet ut litt mellom slagene, nå er dere jo endelig inne i det nye huset.
    Ha gode om enn hektiske dager alle sammen!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. så deilig!!! Litt av en sjau å flytte en hel familie.... Håper dere koser dere i nye huset! :) God helg! Klem fra fruen :)

    SvarSlett
  5. Så kos! gøy med nytt hus og masse pågangsmot! grattis!

    SvarSlett