tirsdag 18. september 2012

På bordet og i taket




På kjøkkenbordet ligger rot. Fint ettermiddagsrot. Et nydelig stykke sengetøy, nok et loppekupp fra lørdag. Fineste nellikker som er favoritt blomst for tiden og egentlig alltid - det er blomster som står lenge - og et inspirerende interiørblad. I bladet finnes sjarmerende hjem, med interiører som går rett hjem hos meg.

I taket henger ny, gammel lampe. Endelig har jeg fått den på plass. Den fine kula har ligger på mitt lager i åresvis. Her i huset har den funnet sin plass over kjøkkenbordet. Her håper jeg den kan lyse over alle våre måltider i mange, mange år.

3 kommentarer:

  1. Men snella deg, har du fått pricksjukan? Hehe, det har jeg også! Og gullfisken vår hadde det også en gang, men det var jo ikke bra. Den overlevde med et nødskrik. Så fine nelliker da! Nydelige, og vet du, jeg kjenner lukta av den, rett ut av bildet ditt. Nellikduft er nydelig

    SvarSlett
    Svar
    1. He he. Ja, jeg har blitt prikkete, men har ikke blitt "syk", takk og pris. Enda godt jeg ikke er "stripete", det er heller ikke noe godt karaktertrekk, det å være stripete. Takk for kommentarer fra deg, det er alltid hyggelig.

      Slett
  2. Hei!
    Jeg har to make lamper, den ene henger på kjøkkenet, den andre i anretningen i forbindelse med kjøkkenet. Da vi kjøpte huset, hang de i 1. etasje i to rom som hadde vært rederkontor på 50- og 60-tallet. Gøy å bruke ting som har vært i huset fra det var nytt!!
    Kjempefint dynetrekk:-))))) Og julekulene var superfine!! Har noen få gamle som jeg har arvet. Veldig glad i de:-)))
    Fin ettermiddag til deg!
    Klem Siri

    SvarSlett