søndag 7. oktober 2012

Prikker og 11 lys



Gjenbruk og nytt blir fargerikt og fint
Gele i formkakeform, muffins og kjeks
"Hurra for deg som fyller ditt år..."

Datteren feiret 11 årsdagen i går. Det var full fart med 15-16 jenter i tre timer. Det skulle ha vært 20 jenter, men på grunn av høstferien var det noen som uteble. Dessverre. Det er alltid hyggelig når alle kan komme, men det er vanskelig å få det til. Jubilanten hadde bestilt taco og gulrotkake som bursdagskake pluss muffins, kjeks, masse godis og potetgull.

En av jentene sa:
- Jeg ser du har dilla på prikker. Du har syv ting med prikker på. Hvorfor liker du prikkete ting?

Og der var vi i gang med utveksling om prikker. Det er herlig med unger, de spør og undrer seg over det meste og det liker jeg. Noe jeg derimot undret meg over var hvor matglade jentene var - jeg hadde bare et bitte lite kakestykke til overs! Men jeg var glad, jeg liker at maten smaker. Konklusjon: jeg liker matglade folk, både små og store.

Utepynten; vimpler fra Amsterdam

5 kommentarer:

  1. Hei på deg!!
    Innlegget ditt tok meg tilbake til utallige jentebursdager.....Savn:-)
    Husker jeg laget Barbie-kake en gang med kakeskjørt og en barbidokke uten bein presset ned i kaken....Ja, ja....Bursdagsbarnet var i alle fall fornøyd....
    Kjempefint pyntet:-) Vimplen på utsiden var så stilig!! Ingen tvil om bursdagen er her...

    Stikk gjerne innom hos meg og ta noen lodd, har en gibort på gang
    :-))
    Fin mandag og ny uke til deg!
    Klem Siri

    SvarSlett
  2. Herlig med barnebursdag. Gratulerer med 11-åringen :)

    Klem Tessa

    SvarSlett
  3. så hyggelig! kule flagg du har på utsiden! fin dag til dæ!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med overstått til jenta di!
    Fargerik og fin bursdag :) Jeg også elsker prikker, hihi ;)
    Vil du vinne et års-abonnement på BoligPluss
    kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  5. Hei - gratulerer med overstått feiring av husets 11-åring - så glad man blir av prikker - og det søt-fylte bordet så slett ikke verst ut, heller:)

    Fin helg til deg - klem fra Bente:)

    SvarSlett