fredag 28. desember 2012

Minne fra småspeidern



Julens budskap i enkelt stilleben.

Det lille kortet - som ligner på et glansbilde - fikk jeg da jeg gikk på småspeidern i1980. Det lå blandt mine saker og ting i noen esker hos mamma og jeg ble så glad da jeg så det igjen. Det er rart hvor opptatt man blir av barndomsminner, særlig etter at man selv har blitt mor. Man gjemmer på tingene som edle skatter, og er det ting man har glemt og plutselig oppdager, eller finner igjen,  er gleden virkelig stor. Jeg er noen ganger håpløs nostalgiker, og får også høre det. Vel, jeg sier til meg selv, ikke bry deg,  noen må jo være nostalgiker - jeg selv har i alle fall glede av å være det.


1 kommentar:

  1. Hei - nostalgi er bra, syns jeg - ting er ikke alltid bare noe materielt:)

    Ha fortsatt gode romjulsdager - er ikke det de beste dagene:)

    Klem fra Bente.

    SvarSlett