tirsdag 29. januar 2013

I lampelyset

 

I lampelyset denne senkveld.

Litt blogging, litt googling og en tur innom facebook hvor jeg "treffer" slekt,  venner og bekjente. Det er en underlig, morsom ting denne facebook-oppfinnelsen som faktisk gjør at jeg liker meg ved tastaturet senkvelder,   særlig når jeg kan sitte  i det fine lampelyset - vintagelyset - og nettopp chatte med venner.

Denne lysende favoritten ble kjøpet på loppis for to, tre år siden. Lampen har fått sin plass her på kjøkkenet hvor jeg har min midlertidige arbeidsplass - pc-plass -  på hjemmebane. Denne fine lampen har sannelig ikke vært blogget,  og  det var på tide synes jeg,  at den ble vist i "bloggscenelyset" en senkveld her den står og lyser for meg og mine pc-sysler.

Men om noen strakser skal lampelyset slukkes. Ja, det er faktisk på tide at "moder slukker alle lys her i heimen".  I morgen blir det en lang og artig arbeidsdag. Jeg underviser 2. klassinger i kulturhistorie for tiden - og det er rett og slett fornøyelig,  men undervisning krever at man er uthvilt, derfor skal jeg nå vri om bryteren.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar