søndag 27. januar 2013

Maleprosjekt




Jeg har maleprosjekt på gang, og i dag skal penselen svinges. Jeg har lenge grublet på om jeg skal male den gamle slagbenken jeg har hatt i 15 år! Og i går ettermiddag bestemte jeg meg. Benken skal bli hvit. Hvit benk vil bli lyst og fint. Vi har korkbelegg på kjøkkenet og det blir ikke skiftet ut med det første - selv om jeg vil, av hele mitt hjerte, fordi det er så mørkt. Men kanskje til sommeren....jeg har sett meg ut et gulvbelegg jeg vil ha og det er så fint. Ønsker meg helst tregulv jeg kan male, men da blir det høydeforskjell på overgangen kjøkkengulv og  stuegulv, derfor må det bli et lysegrått og flott belegg over det gamle belegget. Det jeg ønsker meg er  store, kvadratiske gulvfliser, et sånt belegg som minner litt om 50-tallet.  

Nei, nå er det på tide å svinge penselen noen timer, før vi skal tilbringe timer innendørs og heie på håndballjenta i familien. Lille Figur (sønnen) gleder seg vanvittig til å se søstera.

En anbefaling. Om du ikke har vært på kino og sett Les Miserables kan jeg bare si; gå, se, bli berørt!Den er fantastisk bra. Jeg er så imponert og jeg var så rørt. Har faktisk lyst å se den en gang til.

En annen ting. Jeg lengter etter lyset, etter blå himmel og sol som gir flott lys og skygger inne.  Siden jeg ikke er god på bilderedigering og "lysning" av bilder, fremstår alle bilder jeg tar som mørke - uff, trives ikke med det altså.
 
Vel, ha en fin søndag.

6 kommentarer:

  1. Hei på deg, lykke til med datteren...heia, heia...slagbenken kommer til å bli så fin;)) Klem W

    SvarSlett
  2. Hei på søndag - benken kommer til å bli så fin i hvit - det er jeg helt sikker på:) Vi så Les Misèrables på premieredagen - det har alltid vært vår favorittmusikal - så sterk historie og så flott musikk - var spent på filmen, men likte den utrolig godt - veldig dyktige skuespillere som jo også sang rått og flott! Det var en veldig fin opplevelse - er utrolig sjelden på kino - må bli bedre på det;)

    Nå ryddeordner jeg på rommet til eldstedatteren vår som reiste tilbake til Brighton for to uker siden - rommet har stått urørt siden, men nå var det på tide med litt shinings.

    Ha en fortsatt fin søndag - klem fra Bente.

    SvarSlett
  3. Hei på deg!!
    Lykke til med malingen, kommer til å bli kjempefint!! Jeg malte min slagbenk i høst, den ble lysegrå, ble veldig fornøyd med fargen!!
    Vi la nytt gulv på kjøkkenet vårt, måtte først skrelle av et rødt linoleumsbelegg og under der et brunt belegg....Litt stress da, men de hvite og svarte linoleumsflisene er jeg kjempefornøyd med:-)
    Kos deg med malinga!! Og ha en flott søndag!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Jeg tror jeg er antimalefundamentalist. Hadde du spurt meg, hadde jeg nok sagt, å nei, la være å male! Men den blir helt sikkert fin. Jeg har en stående avtale med ei venninne om å gå på kino, uten at noen av oss har fulgt med i det siste, så tipset kommer nok godt med. Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  5. Benken kommer til å bli skikkelig fin med ny farge. Og jeg har det på samme måten som deg, med bilder. Jeg redigere ikke bildene mine, så det er helt håpløst for tiden med de dårlige lysfoholdene. Men snart er det nye tider i så måte!! Hurra for det :)

    SvarSlett
  6. Hei. Bare et lite tips ang bilderedigering: jeg bruker Picasa, det er kjempeenkelt å bruke for oss som bare vil lysne bildene litt og ikke orker bruke for mye tid på avansert bilderedigering.

    SvarSlett