tirsdag 22. januar 2013

Papirpynt


Pastell og norsk gullmedaljedesign i grått morgenlys.
 

Jeg har fått dilla på papirpynt. Overalt i huset dukker baller i silkepapir opp. I går danderte jeg papirlaterner i vinduskarmen. Papirpynten gir alle mine vintage-saker og ting et lekent preg og det kan jeg like; vintage og lekenhet.

Til og med mannen i huset synes papirpynten er et festlig innslag. Og jeg ler, snart fyller den seriøse historikeren  50 år og har fortsatt barnslige tilbøyeligheter. Det er bra! Må det fortsette så han alltid er den morsomme mannen for meg, langt inn i alderdommen.

Det er forresten mannens saker og ting som står i vinduskarmen. Han er nemlig stor beundrer av Glohane, designet av  Tias Eckhoff - som faktisk fikk gullmedalje i design for kaffekanne, sukker- fløtesett i 1957. Altså;  vi har gull i vinduskarmen - kult synes jeg.

 

1 kommentar:

  1. Glohane er fint! Jeg synes mannen din har utmerket smak. Men jeg tror nok ikke det blir så mye papirpynt her. Selv om jeg synes det er fint hos andre

    SvarSlett