mandag 1. april 2013

Viola tricolor

 
 
 
 
Jeg har blitt heldig eier av en vakker plansje. En av de fineste jeg har sett. Det er helt utrolig at jeg tilfeldig fant denne plansjen i en bruktbutikk for noen dager siden.  Den sto stuet  bort - ja, den var faktisk kamuflert, derfor fikk jeg ikke øye på den med første øyekast - i en krok sammen med rot og skrot. Og da jeg romsterte rundt i denne butikken slo det meg at; nei, denne gangen finner jeg ingenting. Jeg tenkte der og da at det er bra, for jeg har jo så mange saker og ting fra før, og egentlig bør jeg kvitte meg med mye av det jeg eier.
 
Og da jeg skulle gå, dvelte jeg litt ved noe, og plutselig fikk jeg øye på denne fantastiske plansjen som var innrammet i en skranglete ramme. Først så det ut som en fin plakat med motiv av en markblomst, men da jeg gikk nærmere så jeg at det var to hull øverst i plakaten til oppheng, ja sannelig så jeg det var en skoleplansje! En slik jeg har lengtet etter å eie, faktisk i flere år.

 Ja,  "den som venter på noe godt venter ikke forgjeves". Og nå pryder vakre Viola tricolor som er det latinske navnet på "Natt og Dag" vårt nymalte kjøkken. Jeg er så heldig eier! Best av alt; mannen var også fornøyd. Han som synes vi har for mange gamle greier på veggene og av møbler, men denne likte han.

 

3 kommentarer:

  1. NYDELIG!! Synes plansjene med svart bakgrunn er kjempefine!!
    Nyt dagen!!
    Klem Siri

    SvarSlett
  2. Ajajaj, når du først fant en slik skatt så fant du virkelig en med stor S!
    Så fin!!

    SvarSlett
  3. Ja dette er drømmen å finne, har enda aldri vært i nærheten!

    SvarSlett