lørdag 25. mai 2013

Gjenbruksmarked


For første gang i mitt liv har jeg deltatt som selger på et bruktmarked. En venninne arrangerte og inviterte alle kjente til å komme med sine saker og ting som man ikke har bruk for lenger. Det passet meg ypperlig - jeg har mengder! Sant skal sies at jeg i alle fall har 10 serveringsbrett, 7-8 kommoder, nattbord, kopper og kar, vannkanner til potteplanter og fire paraplystativer og jeg trenger bare ett - selv om det er mye nedbør i dette landet og jeg har flere paraplyer -  men jeg trenger bare ett! Det må jeg forstå, sier jeg til meg selv.  Selv om jeg synes alle fire paraplystativene (to anno 1900 i smijern, to anno 50-tallet), er suverent fine, utrolig fine, kan jeg ikke beholde alle, selv om jeg har tenkt på alternativ bruk.
 
Jeg fikk solgt mangt og meget, og jeg sørget for at samtlige fikk gjort et brukt-kupp! Det liker jeg. Jeg fikk dessverre ikke solgt paraplystativet - den rette var ikke der å så sjarmen ved et slikt stativ som ethvert hjem bør ha som jeg kommentarskrev på prislappen - vel, det gjør ikke noe. Det settes til side og blir sikkert solgt på neste bruktmarked jeg deltar på, eller arrangerer selv - for dette var moro, hyggelig og sosialt.
 
Jeg kommer altså sterkere tilbake med både paraplystativ og andre vintageting.

7 kommentarer:

  1. Så gøy da, håper du fikk solgt masse og fikk inn mange gullmynter;) Ha en god lørdag...jeg er sååååå misunnelig på dere og den bloggturen asså, klemmer Wilhelmine

    SvarSlett
  2. Det ble klingende mynt og fornøyde kunder. Neste gang det blir bloggtur blir du med! Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Så gøy!
    Masse flott på bildene:)

    Ha en riktig fin helg:)
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  4. Så utrulig gøy:)masse fint på bildet her:)så bra at du fekk solgt masse!
    Nyt søndagen:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Heisan
    Herlig, herlig bilde! Jeg vet jo at du har drømt om et slikt marked og trengt å få unna litt av alle dine skatter ervervet gjennom mange år. Min favoritt på bildet er fatet med sirkler, nydelige farger også liker jeg sirkler.
    I dag er det virkelig sommer, stakkars far i huset som sitter bøyd over tallene sine på rådhuset...
    Håper dere har en herlig dag, også sees vi snart!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Er det paraplystativet på bildet du skriver om? For et akkurat slikt paraplystativ har jeg vært på utkikk etter i flere år... Så et på Finn for noen år siden og har angret siden på at jeg ikke kjøpte det.. Jeg bor jo i Bergen så et slik trenger jeg så absolutt..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Turtledesign. Det er det paraplystativet ja. Har fortsatt ikke solgt det. Det er i svært god stand; treverk, metallspiler og bunnen i støpjern til regnvannet som drypper av paraplyen. Om du sender meg en mail kan jeg sende deg flere bilder av stativet om du er interessert.

      Slett