tirsdag 9. juli 2013

Klatrehortensia og skvallerkål


Livet om ettermiddagen - etter lang arbeidsdag - tilbringes i hagen. Jeg elsker det! Her har vi vegger dekket med klatrehortensia, her har vi stor plen og frukttrær som gir skygge.  Her har vi stauder og her har vi skvallerkål. I stedet for å ergre meg over denne ugressplanten har jeg begynt å synes den er fin. Jeg fikk det for meg at de hvite blomstene kanskje vil være fine i gamle vaser. Jeg prøvde ut ideen og sannelig ble det bra! Skvallerkålblomstene er nydelige der de står i stilleben på bordet i utestuen. 
 
Jeg er nå fornøyd med meg selv,  fordi jeg faktisk kan glede meg over nettopp; ugress! Hva blir det neste? At jeg prøver å ha de grønne bladene - som faktisk er spiselige bare så du vet det - i salaten. Ja, familien skal ikke se bort i fra det! Har også hørt om skvallerkålsuppe - men har ikke funnet oppskrift, jeg får Google.

1 kommentar:

  1. Så fin klatrehortensia du har, her såg det koseleg ut å sitte! det var faktisk fint med skvallerkålblomster i vase, det må eg prøve, er nok å ta av her også;-) Fin sommar vidare! Klem frå mari

    SvarSlett