fredag 4. oktober 2013

På den gamle kleshengeren

 
 
På en gammel kleshenger har jeg hengt gamle tekstiler. Jeg har en liten, fin samling, men jeg har ingen symaskin, derfor får jeg ikke gjort noe kreativt ut av blonder og tekstiler jeg har samlet gjennom år. Ikke ennå i alle fall - så fort symaskin kommer i hus, da blir kreativt verksted med de "gamle". Men tekstilene er så vakre i seg selv, jeg vil ikke at de skal ligge i  kommodeskuffen, gjemt og glemt. Derfor har jeg dandert noen av de fineste på gjesterommet. Jeg har hengt de der, et sted mannen sjeldent er, jeg vil helst slippe kommentarer på nettopp: "blonder-til-pynt"?!
 
 
Oktober er her, med sitt ruskete vær - det er sannelig deilig å kose seg innomhus. Og peisen, grua på kjøkkenet, er tatt i bruk. Jeg gleder meg allerede til kvelden, da skal mannen  fyre opp, det er nemlig hans jobb, og jeg - moderen - skal tenne alle lys.....og det blir riktig så hyggelig i heimen for store og små.
 
Ha en riktig god fredagskveld.
 


3 kommentarer:

  1. Nydelige håndarbeider! Tenk så mange timer kvinnehender har brukt på dette! Jeg syns slett ikke man skal gjøre noe nytt ut av alt gammelt. Du viser det fram på en flott måte sånn du gjør det nå :)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar Brudeblogg. Det er nettopp alle de timene og tankene kvinnene har brukt for å lage slike nydelige ting som jeg tenker på. Du, jeg hører på deg. De skal få henge på hengeren.

    SvarSlett
  3. Så nydelige gamle tekstiler - gjør seg flott til pynt:)
    Høsten er en koselig tid med masse stearinlys og fyr i peisen:)

    En riktig fin søndag til deg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett